2 februari 2013

Work out baby

Met het slechte weer heb ik altijd de slechte gewoonte om stil te blijven zitten in huis, lekker veilig achter mijn laptop met een warme kop thee. Alleen dit is nou niet bepaald de manier om je fit te voelen, want dat is hoe ik me voel na een lekkere work out. Zelf was ik ook nog op zoek naar een nieuw 'plan', want op het moment rotzooi ik maar wat aan. So misschien zit er wel wat voor jou?


start now, not tomorrow.


Hartstikke leuk idee natuurlijk, maar nu moet ik het plan wel gaan verwezelijken. Dit is het idee geworden van de oefeningen:


De plaatjes lijken mij duidelijk genoeg. Vergis je niet, ze zien er simpel uit, maar als je ze gaat proberen valt het toch vies tegen. Het is slim om te beginnen met weinig en het telkens beetje bij beetje op te bouwen. Zo kan je lichaam zich goed aanpassen en wennen aan deze nieuwe gewoonte.

Daarnaast is het super belangrijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen en om genoeg vocht binnen te krijgen. Anders kan je lichaam het niet aan en lig je na twee oefeningen al plat.
Comfortabele kleding is echt een pre, zelf doe ik het meestal 's avonds als het een ik-trek-mijn-pyjama-aan-tijd is. Zo blijf je je niet omkleden.
Een matje of handdoek is ook slim, zo krijg je niet extreem last van de vloer. Zelf gebruik ik een yoga matje van €2,- van de Decathlon.

Zo net heb ik de oefeningen gedaan en nu ik dit typ krijg ik zelfs weer zin om aan de slag te gaan haha! 

Doe jij aan work out's en zo ja hoe doe jij het?